Header circle
Circle
Inrichten van een Klachtencommissie
Klachtregeling

Inrichten van een Klachtencommissie

Ergatis, Medisch Expertise Centrum, had behoefte aan een onafhankelijke, externe afhandeling van klachten over haar dienstverlening. Uit het project met Wissenraet Van Spaendonck ontstond een klachtencommissie die binnen 3 maanden operationeel was.

Wat is Klachtregeling.nl?
Klachtregeling.nl is het digitale loket waarop klachten en geschillen kunnen worden ingediend.

Wat doet Klachtregeling.nl?
Via klachtregeling.nl kunnen veel uiteenlopende klachten in behandeling worden genomen.

De uitdaging
Een klachtencommissie inrichten en opzet van een klachtregelement voor Ergatis.

Klachtregeling
quote

Het digitale klachtenportaal zorgt voor een snellere en efficiëntere klachtafhandeling.

Klachtregeling.nl

Oval projectdetails

Projectdetails

Het doel van het project was de inrichting van een klachtencommissie en de opzet van een klachtenreglement voor de afhandeling van klachten over de dienstverlening van Ergatis. Tot de opdracht behoorde ook het voeren van het secretariaat van de klachtencommissie. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het digitale klachtenportaal klachtregeling.nl. Op deze wijze wordt de afhandeling van klachten die niet direct door Ergatis kunnen worden opgelost, overgenomen door een onafhankelijke, externe klachtencommissie. Het digitale klachtenportaal zorgt voor een snellere en efficiëntere klachtafhandeling.

Ergatis is een Medisch Expertise Centrum op het gebied van Arbeid en Gezondheid. Ergatis is gespecialiseerd in het beoordelen van gezondheidsklachten en medische beperkingen van mensen die langdurig ziek en arbeidsongeschikt zijn. Met haar medische expertises en second opinions biedt Ergatis duidelijkheid over adequate behandeling en belastbaarheid voor arbeid. Ergatis heeft behoefte aan een onafhankelijke, externe afhandeling van klachten over haar dienstverlening. Samen hebben wij vastgesteld welke dienstverlening voor klachtafhandeling in aanmerking komt. Op basis daarvan hebben wij een concept-klachtenreglement opgesteld en suggesties gedaan voor de voorzitter en de leden van de klachtencommissie. Na bespreking van het concept-klachtenreglement en kennismaking met de kandidaat-voorzitter met Ergatis, was de klachtencommissie binnen 3 maanden operationeel.

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Laat je gegevens achter zodat we contact met je kunnen opnemen. Je ontvangt automatisch via e-mail een bevestiging van jouw contactverzoek.

Keurmerkscan

Andere klantcases

Ledenonderzoek NVRA featured

Ledenonderzoek NVRA

De NVRA wil toegevoegde waarde blijven bieden voor haar leden en hoopt door middel van een ledenonderzoek…

Lees verder
Herpositionering

Herpositionering VSR

Digitalisering en robotisering zijn aan een opmars bezig, ook in de schoonmaakbranche. Welke technische ontwikkelingen zijn dat,…

Lees verder
Keurmerk voor NRTO

Keurmerk voor NRTO

De NRTO overwoog al een poos een NRTO-keurmerk in te voeren omdat ze een sterkere kwaliteitspositie wilden…

Lees verder
Beheer SNA keurmerk

Beheer SNA keurmerk

Vraag van de opdrachtgever was het beheer van het SNA-keurmerk waaronder wordt verstaan: beheer van register van…

Lees verder