Header circle
Circle

Samen achter een belangrijk thema staan

Logo-VSR

De VSR, Vereniging Schoonmaak Research, heeft samen met producenten van schoonmaakmiddelen, verenigd in de NVZ, het thema ‘hygiëne’ verder uitgediept. De coronapandemie heeft de noodzaak van schoonmaken verscherpt. Om die aandacht voor goede schoonmaak vast te houden, blijft het van belang om dit onderwerp te agenderen.

Wie is VSR
VSR staat voor Vereniging Schoonmaak Research. De VSR is het kennisplatform voor de professionele schoonmaakbranche en streeft naar objectivering en professionalisering van het schoonmaakvak door middel van onderzoek, voorlichting en opleiding.

Wat doet VSR
De kerntaak van VSR is het laten uitvoeren van onderzoek dat relevant is voor de professionele schoonmaakmarkt. Bijvoorbeeld over ergonomie, techniek en kwaliteit. Daarnaast wordt het kwaliteitsmeetsysteem bewaakt.

De uitdaging
Werkgevers middels best practises inspireren om met duurzame inzetbaarheid aan de slag te gaan.

John Griep
quote

“We hadden zelf al wat publicaties gemaakt over schoonmaken en hygiëne, maar dit gaf de mogelijkheid om samen met de NVZ onze kennis te bundelen en het belang van schoonmaken nogmaals te benadrukken.”

John Griep, directeur bij VSR

Projectdetails

Schoonmaken is belangrijk voor hygiëne en het tegengaan van ziektes. Dat is altijd al zo geweest en het is een boodschap die al jaren belangrijk is. De coronapandemie heeft deze noodzaak benadrukt en daarmee voor de VSR het proces versneld. Zo ontstond een samenwerking met NVZ (branchevereniging voor importeurs en fabrikanten van was-, reinigings-, onderhouds- en desinfectiemiddelen en schoonmaakmachines).

hygiene, schoonmaak

De NVZ benaderde VSR om het thema ‘hygiëne’ verder uit te diepen. John Griep, directeur bij VSR: “We hadden zelf al wat publicaties gemaakt over schoonmaken en hygiëne, maar dit gaf de mogelijkheid om samen met de NVZ onze kennis te bundelen en het belang van schoonmaken nogmaals te benadrukken.”

De partijen definieerden eerst doelgroepen: van beleidsmakers tot individu. Want uiteindelijk heeft iedereen met hygiëne te maken. “Onze boodschap: goede hygiëne begint bij de schoonmaak. Als je dat goed doet, dan zijn er minder noodgrepen als desinfectiemiddelen nodig. Daarover hebben we een brochure gemaakt, juist omdat er zoveel over hygiëne wordt geschreven en de begrippen schoonmaak en desinfectie regelmatig door elkaar worden gebruikt. Dat kan verwarrend zijn voor mensen.”

De partijen organiseerden in oktober een fysieke bijeenkomst en ondertussen wordt de website steeds meer gevuld. “We blijven continu aandacht geven aan het belang van goede schoonmaak én er aandacht voor vragen, zodat het onderwerp hoog op de agenda blijft staan.”

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Laat je gegevens achter zodat we contact met je kunnen opnemen. Je ontvangt automatisch via e-mail een bevestiging van jouw contactverzoek.

Keurmerkscan

Andere klantcases

Ledenonderzoek NVRA featured

Ledenonderzoek NVRA

De NVRA wil toegevoegde waarde blijven bieden voor haar leden en hoopt door middel van een ledenonderzoek…

Lees verder
data managen vereniging

Herpositionering VSR

Digitalisering en robotisering zijn aan een opmars bezig, ook in de schoonmaakbranche. Welke technische ontwikkelingen zijn dat,…

Lees verder
onafhankelijkheid keurmerk

Keurmerk voor NRTO

De NRTO overwoog al een poos een NRTO-keurmerk in te voeren omdat ze een sterkere kwaliteitspositie wilden…

Lees verder
data managen vereniging

Beheer SNA keurmerk

Vraag van de opdrachtgever was het beheer van het SNA-keurmerk waaronder wordt verstaan: beheer van register van…

Lees verder