Meer grip op klachtenafhandeling
INretail is de brancheorganisatie voor iedereen met een (web)winkel in retail non-food. Als retailondernemer heb je te maken met klachten. Wij bieden een online portaal waarbinnen je het hele proces rondom een binnenkomende klacht kan blijven volgen.
Wie is INretail?
INretail is de brancheorganisatie voor iedereen met een (web)winkel in retail non-food.
Wat doet INretail
Als vereniging behartigen zij de belangen van hun leden, beantwoorden ze vele diverse vragen en geven ze inzicht in de branche en markt. Daarnaast organiseren ze ook de klachtenafhandeling voor hun leden.
De uitdaging
Meer grip op het proces rond de afhandeling van de klachten. Openheid en transparantie zijn daarin heel belangrijk.
Zo is het een compleet dossier, je voorkomt dat een klacht een eigen leven gaat leiden of dat de informatie versnipperd raakt.
Lars Baartmans, Business Development Manager
Projectdetails
“Waar gehakt wordt, vallen spaanders.” Lars Baartmans, Business Development Manager bij Wissenraet Van Spaendonck staat INretail bij wanneer het komt op klachtmanagement. “Als retailondernemer heb je nu eenmaal ook te maken met klachten. Wij bieden het online portaal, klachtregeling.nl, waarbinnen je het hele proces rondom een binnenkomende klacht kan blijven volgen.” Ingediende klachten worden automatisch geregistreerd, met alle bijlagen, notities en afspraken bij elkaar. Alle personen die met de klacht te maken hebben, krijgen daar toegang voor. “Zo is het een compleet dossier, je voorkomt dat een klacht een eigen leven gaat leiden of dat de informatie versnipperd raakt.”
Deze transparantie was precies waar INretail naar op zoek was. Vanaf 2020 maken ze daarom gebruik van het platform van Wissenraet Van Spaendonck. Ze wilden sterker betrokken zijn bij het gehele proces van klachten, meer grip er op krijgen. Juist omdat ze dan tot een beter resultaat van de afhandeling konden komen. “Met hun kennis, ervaring en expertise kunnen ze in alle redelijkheid bemiddelen en klachten tot een beter einde brengen. En dat is ook gebleken de afgelopen twee jaar. Het is natuurlijk een lerend proces, maar we merken nu al dat klachten in een vroeger stadium worden opgelost.”
Deze directe betrokkenheid van de brancheorganisatie bij de klachtenafhandeling kwam INretail wel op kritiek te staan, onder andere van de Consumentenbond. Zij staan immers aan de kant van de ondernemers, kan het dan wel onafhankelijk en is er geen sprake van belangenverstrengeling? De vereniging hield echter vol, en deed er alles aan om het echt een onafhankelijk proces te maken. Zo richtten zij de aparte stichting Uitgesproken Zaak op. “De Consumentenbond neemt de onafhankelijkheid niet in twijfel, maar ze blijven wel kritische vragen stellen. Dat is heel goed, het helpt ons in het leerproces en houdt ons scherp. Uiteraard garanderen we volledige objectiviteit.”
Alle ervaringen van de afgelopen twee jaar neemt de vereniging mee in de verdere ontwikkeling van het klachtenproces. Zo kunnen zij nu bijvoorbeeld ook de soorten klachten in kaart brengen en als het ware jurisprudentie opbouwen. “Zo kan je klachten vergelijken, putten uit eerder ingediende casussen en nog sneller de beste oplossing voor alle betrokken partijen vinden.”
Ga naar Klachtmanagement voor meer informatie of vraag een demo aan »
Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?
Laat je gegevens achter zodat we contact met je kunnen opnemen. Je ontvangt automatisch via e-mail een bevestiging van jouw contactverzoek.
Andere klantcases
Week van de Werkstress 2023
SSFH ontvangt steeds vaker signalen over agressie en ongewenst gedrag in de huisartsenzorg. Hoe kun je als…
Lees verderSSFH ondersteunt werkenden in de huisartsenzorg bij aanpak veilige werkplek
SSFH ontvangt steeds vaker signalen over agressie en ongewenst gedrag in de huisartsenzorg. Hoe kun je als…
Lees verderData als meerwaarde voor je leden
De ondernemers in het netwerk van branchevereniging FEDA zien allerlei uitdagingen op zich afkomen. Hoe gaan ze…
Lees verderEen onafhankelijke geschillencommissie
De Geschillencommissie Arbodiensten | OVAL behandelt klachten over een (arbo)dienstverlener die lid is van OVAL of een…
Lees verderDuurzame inzetbaarheid in beeld
De SFG, Stichting Sociaal Fonds voor de Gemaksvoedingindustrie, wil middels best practises werkgevers inspireren om met duurzame…
Lees verderSamen achter een belangrijk thema staan
De coronapandemie heeft de noodzaak van schoonmaken benadrukt. De VSR gaat samen met twee andere partijen het…
Lees verder‘We moeten een nieuw contributiesysteem’
De Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde is de beroepsorganisatie voor dierenartsen in Nederland en heeft de afgelopen…
Lees verderMeer grip op klachtenafhandeling
INretail is de brancheorganisatie voor iedereen met een (web)winkel in retail non-food. Als vereniging behartigen zij de…
Lees verderGeorganiseerde en actuele marktinformatie vanuit FEIBP
FEIBP is de Europese federatie van landelijke verenigingen en individuele bedrijven, die producenten van borstel- en kwastenproducten…
Lees verderWil je groeien, dan moet je los durven laten
De huisartsenzorg heeft uitdagingen met betrekking tot het aantrekken van nieuwe instroom en het behouden van personeel.
Lees verderBelang duurzame inzetbaarheid duidelijker door introductie SAM
De huisartsenzorg heeft uitdagingen met betrekking tot het aantrekken van nieuwe instroom en het behouden van personeel.
Lees verderSamen met SSFH werken we aan gekwalificeerd personeel in de huisartsenzorg
De huisartsenzorg heeft uitdagingen met betrekking tot het aantrekken van nieuwe instroom en het behouden van personeel.
Lees verderOrganisatie Week van de Werkstress
In 2018 stopte het ministerie van SZW met de landelijke Week van de Werkstress. OVAL zag hierin…
Lees verderBeheer van het register SMHV
Stichting Markering Houten Verpakkingen had behoefte aan beheer van SMHV en het Handboek SMHV, Wissenraet Van Spaendonck…
Lees verderStiR registratie voor Professioneel begeleiders
Samen met StiR hebben wij het StiR-register strak en efficiënt ingericht. Reglementen zijn up to date en…
Lees verderInrichten van keurmerkstichting voor Stichting Normering Flexwonen
Door het inrichten van een keurmerkstichting voor SNF (Stichting Normering Flexwonen) heeft Wissenraet Van Spaendonck ervoor gezorgd…
Lees verderLedenonderzoek NVRA
De NVRA wil toegevoegde waarde blijven bieden voor haar leden en hoopt door middel van een ledenonderzoek…
Lees verderBranchevereniging Voor Bedrijfshulpverlening Nederland
Samen met BVBN heeft Wissenraet Van Spaendonck de eerste stappen gezet naar het tot stand brengen van…
Lees verderBestuursondersteuning Stichting SFT
Sociaal Fonds Tandtechniek wilde de uitvoering, administratie en ondersteuning van het bestuur uit handen laten nemen. Dit…
Lees verderPremie-inning HandelGroeit
HandelGroeit wilde graag de werkgeversadministratie en premie-inning uit handen laten nemen zodat de actviteiten van het fonds…
Lees verderInrichting pool en projectbureau LPBSO
Sinds 1 juli 2017 is het recht op een second opinion op het advies van de bedrijfsarts…
Lees verderOrganisatie FEFPEB congres
De EPV (Nederlandse Emballage- en Palletindustrie Vereniging) is één van de landelijke brancheorganisaties die lid zijn van…
Lees verderPremie-inning Sociaal Fonds Handel in Bouwmaterialen
De vraag van het Sociaal Fonds Handel in Bouwmaterialen was om te zorgen dat de premie die…
Lees verderHerpositionering VSR
Digitalisering en robotisering zijn aan een opmars bezig, ook in de schoonmaakbranche. Welke technische ontwikkelingen zijn dat,…
Lees verderVoorlichtingsbijeenkomsten
Per 1 juli 2017 is de Arbowet gewijzigd. Deze wetswijziging heeft grote gevolgen voor werkgevers en werknemers.…
Lees verderVerbetering hulpmiddelenzorg
ZonMW heeft in een advies richting Minister van VWS in 2015 aangegeven dat patiënten op dit moment…
Lees verderArbeidsmarktontwikkelingen in beeld
Brancheorganisaties hebben behoefte aan inzicht in relevante ontwikkelingen in branchespecifieke arbeidsvoorwaarden en arbeidsmarktontwikkelingen...
Lees verderKeurmerk voor NRTO
De NRTO overwoog al een poos een NRTO-keurmerk in te voeren omdat ze een sterkere kwaliteitspositie wilden…
Lees verderOntwikkelen van een nieuwe website
De NVRA wilde middels een nieuwe website leden actiever betrekken bij de vereniging en potentiële leden enthousiasmeren…
Lees verderKeurmerk voor het VSR-Kwaliteitsmeetsysteem
Hoe verstevigen we de positie van VSR-KMS als het meest onafhankelijke, wetenschappelijk onderbouwde, transparante en reproduceerbare kwaliteitsmeetsysteem…
Lees verderThe Reshoring Connection
Veel bedrijven hebben in de afgelopen decennia om hen moverende redenen hun productie naar het buitenland verplaatst.…
Lees verderBeheer SNA keurmerk
Vraag van de opdrachtgever was het beheer van het SNA-keurmerk waaronder wordt verstaan: beheer van register van…
Lees verderBijdragen aan de verbetering kwaliteit van Wondzorg in Nederland
Wondbehandelingsmaterialen worden onvoldoende maatschappelijk en financieel gewaardeerd. Op welke wijze kan Nefemed borgen dat de toegevoegde waarde…
Lees verderOrganisatie Audicienscongres ‘Ruis’
Het audicienscongres georganiseerd door Audidakt moest van een 'moetje' omgevormd worden tot een event dat je niet…
Lees verderOntwikkelen van een kwaliteitsprogramma arbodienstverlening
De uitvoering van arbeidsgerelateerde zorg en de rol van de bedrijfsarts stond onder druk. Vraag van OVAL…
Lees verderInrichten van een Klachtencommissie
Ergatis, Medisch Expertise Centrum, had behoefte aan een onafhankelijke, externe afhandeling van klachten over haar dienstverlening. Uit…
Lees verderOntwikkeling Keurmerk Uitvaartzorg
Nadat de Vestigingswet werd afgeschaft en de uitvaartbranche een aantal malen negatief in de publiciteit is gekomen,…
Lees verder