Header circle
Circle

Georganiseerde en actuele marktinformatie vanuit FEIBP

feibp logo
marktinformatie feibp

FEIBP is de Europese federatie van landelijke verenigingen en individuele bedrijven, die producenten van borstel- en kwastenproducten vertegenwoordigen. Uit de markt kwam al een tijd de roep om goede marktinformatie. Wissenraet Van Spaendonck ontwikkelde daarom een ‘market survey’, die ieder kwartaal wordt verspreid onder de leden. 

Wie is FEIBP?
FEIBP is de Europese federatie van landelijke verenigingen en individuele bedrijven, die producenten van borstel- en kwastenproducten vertegenwoordigen. Van bezem tot tandenborstel, van cosmetische toepassingen tot de autowasstraat. 

Wat doet FEIBP?
Verbinding van alle organisaties binnen Europa, waardoor een hecht netwerk ontstaat. Via een jaarlijks congres, nieuwsbrieven, artikelen in vakmedia en gerichte lobby.

De uitdaging
Hoe organiseren we actuele en uitgebreide marktinformatie over deze kleine, maar internationale sector? 

Fons Ceelaert
quote

Dan is het natuurlijk wel de uitdaging hoe je dat organiseert, zodat het ook daadwerkelijk een toegevoegde waarde biedt voor alle leden, en dat zijn er inmiddels via alle nationale organisaties zo’n driehonderd.

Fons Ceelaert, General Manager FEIBP

Projectdetails

Uit de markt zelf kwam al een tijd de vraag om goede marktinformatie. General Manager Fons Ceelaert: “Dan is het natuurlijk wel de uitdaging hoe je dat organiseert, zodat het ook daadwerkelijk een toegevoegde waarde biedt voor alle leden, en dat zijn er inmiddels via alle nationale organisaties zo’n driehonderd.

marktinformatie feibp

Wissenraet Van Spaendonck ontwikkelde daarom een ‘market survey’, die ieder kwartaal wordt verspreid onder de leden. Daarin komen vragen voor over de bedrijven zelf: Hoe is het gegaan het afgelopen kwartaal, wat verwacht je van de komende periode? Maar ook over de markt: Hoe staat het op jullie thuismarkt, wat zijn uitdagingen en wat gaat er juist goed? “Zo krijgen we een scherp beeld van de Europese markt. Hoe meer mensen het invullen, hoe beter het beeld wordt. We promoten het dan ook uitgebreid.”

De resultaten van de market survey komen voor alle leden beschikbaar, onder andere via de website. Die was dit jaar hard aan vernieuwing toe. Wissenraet Van Spaendonck begeleidde het hele proces, van ontwerp tot nieuwe functionaliteiten. “We gaan steeds meer in de platformgedachte denken, zodat het steeds meer aansluit bij de leden.”

Volgend jaar hoopt Fons het jaarlijkse FEIBP congres weer live te kunnen organiseren. In Praag, om zo ook Centraal- en Oost-Europese organisaties en bedrijven aan te kunnen trekken. 

Daarnaast spelen er een aantal issues, waar de FEIBP volgende jaar de nadruk op legt. Van personeel en opleiding tot duurzaamheid en concurrentie. Zo blijft de federatie continu in ontwikkeling. “Er is bijna niets leukers om voor de  maakindustrie te werken, echt geweldig. Er wordt kwaliteit geproduceerd, het is innovatief, concreet en creatief.”

Benieuwd wat we op dit vlak voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact op met Fons Ceelaert.

 

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Laat je gegevens achter zodat we contact met je kunnen opnemen. Je ontvangt automatisch via e-mail een bevestiging van jouw contactverzoek.

Keurmerkscan

Andere klantcases

Ledenonderzoek NVRA featured

Ledenonderzoek NVRA

De NVRA wil toegevoegde waarde blijven bieden voor haar leden en hoopt door middel van een ledenonderzoek…

Lees verder
Herpositionering

Herpositionering VSR

Digitalisering en robotisering zijn aan een opmars bezig, ook in de schoonmaakbranche. Welke technische ontwikkelingen zijn dat,…

Lees verder
Keurmerk voor NRTO

Keurmerk voor NRTO

De NRTO overwoog al een poos een NRTO-keurmerk in te voeren omdat ze een sterkere kwaliteitspositie wilden…

Lees verder
Beheer SNA keurmerk

Beheer SNA keurmerk

Vraag van de opdrachtgever was het beheer van het SNA-keurmerk waaronder wordt verstaan: beheer van register van…

Lees verder