Sytske Jonkman is zowel manager van het Shared Service Team als inspecteur voor Stichting Normering Arbeid.
Als manager van het Shared Service Team (SST) geeft ze leiding aan een professioneel team van secretaresses en officemanagers die, ter ondersteuning van de accountmanager(s) van de (branche)organisatie, -vereniging of stichting, verantwoordelijk zijn voor de verenigingsorganisatie, -administratie en externe communicatiemiddelen.
Voor de Stichting Normering Arbeid (SNA) heeft Sytske als hoofdtaak het steekproefsgewijs analyseren van de inspectierapporten van de inspectie-instellingen waarmee SNA samenwerkt. Op basis van deze analyse brengt zij advies uit en/of treedt ze in overleg met een inspectie-instelling over geconstateerde knelpunten en afwijkingen.
Tot 2012 was Sytske als procesmanager en kwaliteitsmanager werkzaam bij SUSA studenten uitzendbureau. Hier voerde zij de regie over de administratieve processen binnen zes regiokantoren om de efficiëntie en de betrouwbaarheid van de administratieve organisatie te optimaliseren. Ook was zij verantwoordelijk voor en begeleidde zij de externe audits (periodieke inspecties in het kader van het lidmaatschap van de brancheorganisatie ABU en de continuering van het SNA-keurmerk).