Header circle
Circle
Sterkere ledenbinding door accountmanagement voor leden
OVAL

Sterke ledenbinding door accountmanagement voor leden

OVAL had de behoefte om de banden aan te halen met leden. Met name bij bedrijven die nog niet zo lang lid zijn van de branche of die zich niet zo vaak laten zien of horen op bijeenkomsten, in werkgroepen of bij vragen. Wissenraet Van Spaendonck dacht met hen mee.

Wie is OVAL?
OVAL is de brancheorganisatie van arbodiensten, interventiebedrijven en adviesbureaus.

Wat doet SNA?
Oval is actief op het terrein van outplacement en loopbaanbegeleiding.

De uitdaging
Sterkere ledenbinding.

Oval quote
quote

De band tussen de leden en het secretariaat wordt nog meer versterkt en de toegevoegde waarde van het lidmaatschap nog beter zichtbaar. 

OVAL

Oval projectdetails

Projectdetails

Ledenbinding is cruciaal voor een branchevereniging. Bij OVAL wordt met alle leden contact onderhouden, zowel digitaal via nieuwsbrief, mailings en social media als live op ledenbijeenkomsten en bedrijfsbezoeken. In het kader van dit project is het contact met leden heel gericht aangehaald. Alle leden kregen een vaste contactpersoon, de accountmanager. De accountmanager heeft een extra signalerende en informerende functie. Wij houden in beeld wat er gaande is bij het bedrijf en vertalen dit naar de impact voor de branche. Omgekeerd informeert de accountmanager de leden over relevante issues en acties vanuit de branche en het belang voor het individuele bedrijf.

Via een gestructureerde methode worden de leden van OVAL periodiek bezocht door hun accountmanager. Zij onderhouden verder telefonisch en per mail contact. Hierdoor wordt de band tussen de leden en het secretariaat versterkt en de toegevoegde waarde van het lidmaatschap nog beter zichtbaar. We merken ook dat het directe contact regelmatig aanleiding is om bedrijven aan elkaar te ‘linken’, waardoor het netwerk wordt verstevigd.

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Laat je gegevens achter zodat we contact met je kunnen opnemen. Je ontvangt automatisch via e-mail een bevestiging van jouw contactverzoek.

Keurmerkscan

Andere klantcases

Ledenonderzoek NVRA featured

Ledenonderzoek NVRA

De NVRA wil toegevoegde waarde blijven bieden voor haar leden en hoopt door middel van een ledenonderzoek…

Lees verder
Herpositionering

Herpositionering VSR

Digitalisering en robotisering zijn aan een opmars bezig, ook in de schoonmaakbranche. Welke technische ontwikkelingen zijn dat,…

Lees verder
Keurmerk voor NRTO

Keurmerk voor NRTO

De NRTO overwoog al een poos een NRTO-keurmerk in te voeren omdat ze een sterkere kwaliteitspositie wilden…

Lees verder
Beheer SNA keurmerk

Beheer SNA keurmerk

Vraag van de opdrachtgever was het beheer van het SNA-keurmerk waaronder wordt verstaan: beheer van register van…

Lees verder