Sterk als merk met keurmerk?

Header circle
Circle
Sterk als merk met keurmerk?

Veel branche- en beroepsorganisaties denken ooit over het oprichten van een keurmerk. Soms vanuit een crisis of incident om beunhazerij aan de schandpaal te kunnen nagelen, soms om betere condities te realiseren in aanbestedingen en eigenlijk altijd om als stevige kwaliteitsbranche te boek te staan. Een sterk merk te bouwen.
Maar brengt zo’n keurmerk in de praktijk ook wat werd beoogd: worden we onze eigen keurmeesters? Of is het niet meer dan good old protectionisme en helpt het daarmee elke vorm van innovatie om zeep?

In dit learning lab gaan we aan de hand van twee inleiders aan de slag:
– De theorie wordt toegelicht door Jolet Woordes, in het dagelijks leven keurmerkexpert bij Wissenraet Van Spaendonk. In diverse sectoren, van zorg tot uitzenden, van industrie tot opleiden heeft zij haar ervaring opgedaan.
– We duiken de praktijk in met Rob Bongenaar, directeur van Koninklijke Horeca Nederland. Een sector met zeer diverse regelgeving en daarbij behorende inspecties, Wat betekent het schildje van KHN dan: voor de leden, voor toezichthouders en vooral ook voor de consument.

Van theorie naar horeca…en wat betekent dat dan voor de dagelijkse praktijk van de verenigingsdirecteur of manager? Hoe voer jij die discussie binnen de branche of beroepsorganisatie? We sluiten af met een interactief gedeelte om deze vragen met elkaar beantwoord te krijgen. De sessie wordt geleid door Carmen de Jonge.

Plan je bezoek aan het DNA Jaarcongres.

Bron: DNA

Kennisbank

Hier vind je alle benodigde informatie op het gebied van samenwerken. Whitepapers, artikelen en blogs, geschreven door onze experts, die jou ondersteunen om vakinhoudelijk en procesmatig goede beslissingen te nemen.

Kennisbank

Nieuws

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Afwijzen Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Alles accepteren Opslaan

Nieuwsbrief

Ontvang onze whitepapers en artikelen in je postvak!