De jaarlijks terugkerende Net Promoter Score (NPS)-meting onder onze klanten is afgerond en de resultaten laten een positieve trend zien. De NPS is wederom gestegen en staat op dit moment op 29. Ook waarderen klanten onze dienstverlening hoger dan vorig jaar en beoordelen deze met een 7.6.
Wissenraet Van Spaendonck hecht veel waarde aan de ervaringen en meningen van haar klanten. Om de dienstverlening continu te blijven verbeteren wordt de klanttevredenheid jaarlijks gemeten. In september zijn de voorzitters of contactpersonen van de klanten benaderd om deel te nemen aan de online enquête. Dit heeft geleid tot veel ingevulde enquêtes.
NPS-score
De NPS-score is dit jaar 29. Dit is een verbetering van vorig jaar toen de score 6 was. De NPS is een meetinstrument dat aangeeft in hoeverre klanten de organisatie aan zouden bevelen aan anderen. De score 29 betekent dat een groter percentage klanten zich als ‘promoter’ beschouwt en Wissenraet Van Spaendonck aanbeveelt aan vrienden, familie of collega’s. Deze NPS-score wijst op loyaliteit van klanten en vertrouwen in de dienstverlening.
Feedback
Uit de meting blijkt dat klanten vooral tevreden zijn over de samenwerking, betrokkenheid en deskundigheid van de medewerkers. Zij ervaren goede begeleiding en ondersteuning bij de opdrachten en geven aan dat de medewerkers klantvriendelijk zijn. Er is ook ruimte voor verbetering op het gebied van interne processen en het dichter bij elkaar brengen van samenwerkingsverbanden en netwerken.
Inspelen op behoeften en verwachtingen
Het management van Wissenraet Van Spaendonck is tevreden met deze positieve ontwikkeling en ziet de resultaten als bevestiging van de ingeslagen weg tot kennisleiderschap. “De feedback van onze klanten is van onschatbare waarde voor ons. Resultaten bereiken we alleen door te snappen waar onze klanten ’s nachts wakker van liggen,” aldus Wijnand van Unen, directeur Wissenraet Van Spaendonck. “We zijn trots op deze NPS-score, maar blijven ons inzetten voor het verbeteren op alle fronten. Zodat we onze klanten nog beter kunnen ondersteunen in het realiseren van hun maatschappelijke doelstellingen en zo werkend en ondernemend Nederland vooruit helpen.”