Hommeles met je klant: uitvechten bij Radar of liever niet?

Header circle
Circle
Hommeles met je klant: uitvechten bij Radar of liever niet?

In samenwerking met Bestuurderscentrum organiseren we op 7 februari de inspiratiesessie ‘Conflictbeheersing en Geschilbeslechting’.

“Waar gehakt wordt vallen spaanders”, “Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt”. We kennen deze spreekwoorden allemaal en toch lijkt het er soms op dat we de werkelijkheid ontkennen. Dat iedereen die bij ons is aangesloten professioneel werkt, dat hebben we immers afgesproken. Dat er dus nooit fouten worden gemaakt en er dus nooit een boze klant of belanghebbende klaagt over ons product of dienstverlening.

Toch spreken de feiten dat tegen. Is dat erg? Nee, integendeel. Niet voor niets luidt een van de lijfspreuken van Richard Branson, oprichter van Virgin, “A complaint is a chance to turn a customer into a lifelong friend.” Een klacht is een gratis advies en stelt een professionele organisatie in staat te leren van haar fouten en haar dienstverlening te verbeteren.

Maar dat gaat natuurlijk niet zomaar. De organisatie moet daar wel op ingericht zijn. Bedenk bovendien dat aan het omgaan met klachten het voorkòmen van klachten of conflicten voorafgaat. Conflictbeheersing en geschilbeslechting zijn 2 zijden van dezelfde medaille.

Tijdens deze inspiratiesessie gaan collega’s Giel Schikhof en Roelf van Run in op diverse manieren waarop een organisatie kan voorkomen dat conflicten en klachten leiden tot een “uitslaande brand” met een groot negatief effect.

Dan gaat het om onder meer om:

  • Nut en noodzaak van een strategie van conflictbeheersing
  • Conflictbeheersing in operationele zin
  • Een eigen regeling voor de behandeling van klachten opstellen
  • Inzet van mediation of het civiele recht

Schrijf u nu in via deze link.

Kennisbank

Hier vind je alle benodigde informatie op het gebied van samenwerken. Whitepapers, artikelen en blogs, geschreven door onze experts, die jou ondersteunen om vakinhoudelijk en procesmatig goede beslissingen te nemen.

Kennisbank

Nieuws

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Afwijzen Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Alles accepteren Opslaan

Nieuwsbrief

Ontvang onze whitepapers en artikelen in je postvak!